۱۰ دلیل برای اینکه شما نمیتوانید به سایت جوملا خود وارد شوید

گاهی اوقات پیش می‌آید که برای ورود به وبسایت با مشکل بر می‌خورید، این مشکل ها می‌توانند دلایل متفاوتی داشته باشد، در پایین لیستی از این دلایل را برای شما می نویسیم.


۱- کاربر در حال تلاش برای ورود با یک پسورد اشتباه است

بله – ما می‌دانیم که این مورد بسیار واضحی است، اما گاهی اوقات حتی واضح ترین چیزها هم مشخص نیست، مخصوصاً وقتی که شخصی عدد صفر (۰) را با حرف (O) اشتباه می‌کند، یا حرف l (حرف کوچک L) را با I اشتباه می‌گیرد، یا اینکه کاراکتر دش (-) را با آندرلاین (_) قاطی می‌کند.
در بسیاری از موارد، کاربر پسورد را مثل همیشه به درستی وارد می‌کند، بجز اینکه پسورد تغییر کرده است، احتمالاً توسط شخص و یا اسکریپت دیگری.

راه حل: از طریق FTP وارد phpMyAdmin شوید، به جدول users بروید، و پسورد کاربری خود را تغییر دهید (توجه کنید که MD5 را به عنوان تاب انتخاب کرده تا پسوردی را که وارد می‌کنید جواب دهد).


۲- حساب کاربری برای آن کاربر خاص مسدود شده است

هرکاربری (حتی مدیر اصلی) می‌تواند از محیط مدیریت مسدود شود، علاوه بر این، اگر کاربری تلاش زیادی برای ورود به سیستم داشته باشد، کاربر می‌تواند مسدود شود. هنگامی که این کاربر مسدود شده باشد، قادر به ورود به سیستم نخواهد بود حتی اگر پسورد را درست وارد کند.

راه حل: این مشکل را می‌توانید از طریق phpMyAdmin و رفتن به جدول users و سپس تنظیمات کادر block حل کنید، کافی است مقدار ۱ را به ۰ تغییر دهید.


۳- خطای جاوا اسکریپت در صفحه ورود وجود دارد

جوملا برای ورود کاربران به محیط مدیریت نیازمند جاوا اسکریپت است، به عنوان مثال، یک خطای جاوا اسکریپت در صفحه ورود می‌تواند روال ورود به مدیریت را مختل کند (بنابراین، هنگامی که کاربر بر روی دکمه ورود کلیک می‌کند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد).

راه حل: اگر دکمه ورود را کلیک می‌کنید و هیچ اتفاقی نمی‌افتد، کنسول خطای مرورگر خود را برای خطاهای جاوا اسکریپت بررسی کنید. اگر شما یک برنامه نویس نیستید، پیشنهاد می‌کنیم مشکلات این چنینی را به یک برنامه نویس بسپارید تا مشکل را رفع کند، رفع خطاهای جاوا اسکریپت می‌تواند بسیار سخت باشد و رفع این خطاها می‌تواند در جای دیگری اختلال ایجاد کند.


۴- ماژول ورود به محیط مدیریت وجود ندارد

وقتی این مشکل پیش بیاید، نه تنها کاربر نمی‌تواند وارد مدیریت شود، بلکه نمی‌تواند فرم ورود به محیط مدیریت را نیز ببیند.

راه حل: باید پوشه ماژول mod_login را در مسیر administrator/modules را بازیابی کنید. (البته این روش ابتدایی است، ممکن است مسأله پیچیده‌تر باشد).


۵- یک خطای مرگباری در وبسایت شما وجود دارد

وقتی این اتفاق می‌افتد – بسته به تنظیمات گزارش خطا، شما یک صفحه کاملاً خالی یا یک خطای توصیفی را مشاهده می‌کنید. خطاهای مرگبار معمولاً توسط یک خطا در پلاگین سیستمی شخص ثالث یا با تغییرات اخیر در هسته جوملای شما ایجاد می‌شود.

راه حل: علت این خطاهای مرگبار از یک مورد با مورد دیگر می‌تواند متفاوت باشد، به همین ترتیب، نمی‌توان یک راه حل عمومی برای این مشکل ارائه کرد. اگر شما برنامه نویس هستید و یا کاربر با تجربه‌ای باشید، می‌توانید گزارش خطا را فعال کرده (اگر از قبل فعال نباشد) و ببینید خطاها ناشی از چیست و سعی در رفع آن کنید. در غیر اینصورت باید از یک شخص متخصص در جوملا کمک بگیرید.


۶- قالب مدیریت وجود ندارد و یا اینکه جوملا مجوز کافی برای خواندن آن ندارد

وقتی قالب مدیریت وجود نداشته باشد، فرم ورود نیز کاملاً خالی خواهد بود (مشابه مورد قبل) و در این موارد، کاربر نمی‌تواند وارد محیط مدیریت شود.

راه حل: مجوز قالب مدیریت را بر روی ۴۴۴ قرار دهید تا جوملا تواند آن را بخواند، و یا اینکه اگر قالب مدیریت به طور کامل حذف شده باشد، آن را دوباره آپلود کرده تا از ابتدا جایگزین قالب پیش‌فرض شود.


۷- جوملا قادر نیست که به دایرکتوری logs بنویسد

به منظور اینکه جوملا بتواند با موفقیت وارد شود، باید دسترسی نوشتاری به دایرکتوری logs در ریشه اصلی وبسایت شما را داشته باشد. اگر این دسترسی را نداشته باشد، پس ورود ناموفق خواهد بود و هیچ خطایی نمایش داده نمی‌شود – که این مورد بسیار گیج‌کننده است!

راه حل: مشکل را می‌توان با تغییر مجوز دایرکتوری logs به ۷۷۷ تحت ریشه سایت جوملا حل کرد (این را می‌توان در هر کلاینت FTP انجام دهید).


۸- پلاگین تائید (Authentication) جوملا غیرفعال است

۹۹.۹۹% از وبسایت های جوملایی از افزونه تائید جوملا برای ورود به سیستم از طریق محیط مدیریت استفاده می‌کنند. ۰.۰۱% درصد باقی‌مانده از سایر پلاگین های احراز هویت مانند LDAP و Gmail استفاده می‌کنند. اگر پلاگین تائید جوملا غیرفعال باشد، وقتی که افراد می‌خواهند وارد سایت شوند (بدون هیچ خطایی) دوباره به صفحه ورود به سیستم هدایت می‌شوند.

راه حل: این موضوع را می‌توان با وارد شده به phpMyAdmin و رفتن به جدول extensions و سپس فعال کردن پلاگین plg_joomla_authentication از تغییر ۰ به ۱ حل کرد.
توجه: هنگامی که این مشکل رخ می‌دهد و اگر روش‌های احراز هویت دیگر مانند LDAP فعال باشد، فرایند ورود به سیستم قبل از هدایت به صفحه ورود به سیستم (به دلیل اینکه جوملا دایرکتوری ldap را بررسی می کند)، معمولاً زمان زیادی طول خواهد کشید.


۹- پلاگین کاربری جوملا غیرفعال است

پلاگین user جوملا مسئول مدیریت تمامی فعالیت‌های کاربر در جوملا است. اگر این پلاگین غیرفعال باشد، حتی اگر ورود به سیستم موفق باشد، جوملا بدون نمایش خطا به صفحه ورود هدایت می‌شود چون جوملا نمی‌داند با کاربری که وارد سایت شده است چه باید کند (منطقی بنظر میرسد؟) این مشکل بسیار زننده ای است، زیرا اشکال زدایی این مورد بسیار سخت است – حتی برای توسعه دهندگان جوملا.

راه حل: این مسأله را می‌توان با وارد شدن به phpMyAdmin و رفتن به جدول extensions و تنظیم مقدار ردیف plg_user_joomla از ۰ به ۱ حل کرد.


۱۰- سطح کنترل دسترسی جوملا به هم ریخته است

به هم ریختگی ACL جوملا می‌تواند کاملاً هرگونه تلاش ورود به سایت جوملا را مسدود کند، نه تنها این، می‌تواند محیط کاربری وبسایت شما را نیز خراب کند. نشانه‌های زیادی وجود دارد که سطح کنترل دسترسی جوملای شما به هم ریخته است، یکی از نشانه‌ها این است که توانایی ورود به سیستم را دارید، اما یک منوی کاملاً خالی را در محیط مدیریت خود مشاهده می‌کنید. بنابراین می‌توانید وارد سایت شوید، ولی عملاً نمی‌توانید هیچ کاری انجام دهید.

راه حل: با یک متخصص جوملا مشورت کنید، ACL جوملا بسیار ظریف است، بنابراین سعی نکنید مشکل را خودتان حل کنید چون ممکن است دیگر جاهای سایت شما نیز دچار مشکل حاد شود.



اولین شخصی باشید که نظر می دهد

نوشته های مرتبط